مقالات

معضلی به نام عرق سوزی!

عرق کردن منجر به دفع بسیاری از مواد مضر و ضایعات از بدن میشه و از اون در برابر عفونت‌ها، مواد شیمیایی و اشعه فرابنفش مراقبت می‌کنه. علت تعریق زیاد تو هوای گرم هم اینه که دمای بدن کنترل بشه. اما حالا چرا عرق سوز می‌شیم؟؟ وقتی قطرات عرق تو لایه‌های زیرین پوست تجمیع می‌شن باعث ساییدگی چند لایه پوستی با هم می‌شه و شخص احساس سوزش یا خارش پیدا می‌کنه.

در بدن افراد مختلف به علت مشکلاتی مثل اضافه وزن و گردش و نبود هوای کافی تو نواحی مثل گردن، زیر بغل، ناحیه تناسلی، کشاله ران، زیر سینه و جاهای دیگه این عارضه ایجاد می‌شه. پوشیدن لباس‌ آزاد می‌تونه تا حد زیادی به جلوگیری از عرق سوز شدن کمک کنه.

لباس‌های خیلی تنگ و چسبان مانع خروج عرق از بدن و تبخیر اون می‌شن. بعضی محصولات بهداشتی مثل کرم‌ها و لوسیون‌های بدن بسیار غلیظ هستند و در نتیجه منافذ بدن رو مسدود می‌کنند.

چجوری از عرق سوز شدن پیشگیری کنیم؟ – تو هوای گرم و مرطوب و حین ورزشی که نیاز به تحرک زیاد داره، حتما لباس آزاد بپوشید – نوشیدن آب کافی فراموش نشه – دوش روزانه تو برنامه باشه، مخصوصا اگه خیلی زیاد عرق می‌کنید – شیو کردن رو فراموش نکنید – اگه محیط زندگی و فعالیت شما خیلی مرطوبه پیشنهاد می‌کنیم از دستگاه رطوبت‌گیر استفاده کنید. اما یه نکته مهم دیگه این‌که اما نکته مهم اینجاست که برای جلوگیری از عرق سوز شدن، همیشه لباس‌های نخ پنبه بپوشید. این لباس‌ها به اندازه کافی منافذ باز دارن و مانع گردش هوا روی پوست بدن نمی‌شن. در عوض لباس‌های پلاستیکی منجر به تعریق بیش از حد می‌شن و به علت الیاف نامناسب از تبخیر قطرات عرق جلوگیری می‌کنند.

ما سعی کردیم در تولید تمامی محصولات پاتر از بهترین و مرغوب‌ترین الیاف پنبه استفاده کنیم تا کنار طراحی خاص و زیبا، مولفه مهم و حیاتی کیفیت رو هم برای شما به ارمغان آورده باشیم. پس با خیال راحت از محصولات پاتر استفاده کنید و به فعالیت‌های روزمره بدون نگرانی از عرق سوز شدن و مشکلات پوستی برسید 🙂

مطالب مرتبط