مقالات

ست کردن رنگ لباس

تو این مقاله میخوام یه سری نکته خاص در خصوص ست کردن رنگ لباس براتون بگم.

ست کردن رنگ لباس کنار تمام دغدغه‌های روزمره همیشه مهم و اساسی بوده مخصوصا وقتی می‌خوایم جای خاصی بریم یا قراره تو مهمونی و برنامه‌های دورهمی شرکت کنیم که دیگه مهم و ضروری هم میشه.

این که برای امشب اون پیرهن سبزه رو با چه رنگ شلواری ست کنم، با شلوار جین چه مانتویی باید بپوشم، روسری رو با شلوار ست کنم یا مانتو؟! تو قرار رسمی چه رنگ کت و شلواری بپوشم؟

اگه تو هم از این جنس دغدغه‌ها داری با ما همراه شو.

  • چرخه‌ی رنگ‌ها رو بشناسید!

چرخه‌ی رنگ به شما میگه که کدوم رنگ‌ها ترکیب بهتری با هم میسازن، در واقع به بهترین ترکیب تو این چرخه اصطلاحاً هارمونی رنگ‌ها می‌گن قرمز، زرد و آبی رنگ‌های اصلی هستن که وقتی با هم ترکیب میشن رنگ‌های ثانویه رو خلق می‌کنن و این ترکیب همینجوری می‌تونه ادامه پیدا کنه و ترکیب‌های بعدی رو شکل بده.

  • تا حد امکان از رنگ های مکمل در لباس استفاده نکنید!

این رنگ‌ها تو چرخه رنگ مقابل هم هستن مثل بنفش و زرد! اسم مکمل شما رو گول نزنه! بله مکمل هستن ولی برای ترکیب لباس اصلا گزینه خوبی به حساب نمیان.

حالا اگه به استفاده از رنگ‌های مکمل اصرار دارید اما مهمه براتون که یه ست اصولی هم داشته باشید به این نکته توجه کنید که باید مکمل رو با رنگ ملایم‌تر ست کنید!

مثلا پیرهن زنانه آبی سلطنتی رو با شال و کفش طلایی کمرنگ یا ملایم ست کنید.

 

  • از رنگ‌های مشابه بیشتر استفاده کنید!

برعکس رنگ‌های مکمل، تو چرخه رنگ مشابه‌ها کنار هم قرار میگیرن. مثل سبز و زرد یا قرمز و نارنجی این ترکیب‌های مشابه خیلی هم چشم نوازن.

مثلا می تونید پیرهن زنونه قرمز مایل به نارنجی رو با گردنبند طلایی و کفش صورتی ست کنید. دقت کنید که تعداد رنگ‌های مشابه برای ست کردن بهتره از سه رنگ بیشتر نشه.

  • از رنگ‌های اصلی استفاده کنید!

ست کردن رنگ‌های اصلی یعنی آبی، زرد و قرمز کار سختیه ولی اگه بتونید با هم جور کنید ترکیب فوق العاده‌ای ساخته میشه. اگه میخواید از ست تک رنگ استفاده کنید باید از رنگ‌های تیره یا روشن‌تر همون لباس استفاده کنید.

یه مثال خوب از ست تک رنگ میتونه ترکیب تاپ سفید با شلوار جین آبی باشه.

برای ست کردن رنگ‌های اصلی با هم از رنگ‌های خنثی برای ایجاد ارتباط بینشون استفاده کنید.

  • بعضی رنگ‌ها با هم ترکیب شدنی نیستند!!

مشکی با بیشتر رنگ‌ها ترکیب خوبی می‌سازه به جز سرمه‌ای و قهوه‌ای!! یا مثلا ترکیب سفید و کرم هم خوب از آب در نمیاد اما همین رنگ سفید با قهوه‌ای ترکیب جالبی می‌سازه.

پس لطفا به چرخه رنگ‌ها اهمیت بدید!!

حالا یه سوال مهم!

مرتب بودن و ست کردن لباس فقط مخصوص بیرونه؟

توی خونه مهم نیست چی و چجوری بپوشیم؟!

شما جزو کدوم دسته هستید؟

مطالب مرتبط